פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

08-9125005
משלוח בכל הארץ
רובין ווילאמס אמר פעם ש”קנדה ביחס לארה”ב זה כמו השכנים מלמעלה של מסיבת לופט מדהימה”. ב’טראק’ מדרכות ממוקד: 2 חצאי ימים, סה”כ 17 שעות, ניסיתי לקבל תמונת מצב ולהבין, האם טורנטו היא האחות החיוורת של ניו יורק או שיקגו? זאת שמאוד דומה לאחות המוצלחת, רק פחות יפה? פחות חדשנית וזוהרת? כזאת שלא מתהדרת בשום יתרון בולט, הכול אצלה בסדר, לא יותר מזה?… העולם הוא כפר גלובלי, ובכפר הזה המותגים הבינלאומיים, שכוחם בעליה מתמדת, נתקלים במותגים מקומיים. והללו: חלקם נעלמים, חלקם שורדים לצד מותג-העל, ובמקרים רבים המותג המקומי מביס את הבינלאומי, ומראה לו את הדרך החוצה. מסתבר שקנדה בונה לה מותגים בשקט ובצניעות, מותגים אהודים עם אפיל פטריוטי עמוק, מותגים שמייצגים חברות ענק לאומיות שגדלו בקצב איטי, בצילם של מותגי-העל מארה”ב. באופן טבעי אתחיל מרשתות המזון: מאפה חם, טרי ואיכותי מהווה את אחד מראשי החץ, בקרבות בין הרשתות ובזכות זה הגעתי לטורונטו כחלק מפרוייקט פיתוח חדשני בתחום. כדי להוביל מהלכים, מושקעים תקציביי ענק במחקר ופיתוח. חדשנות זה שם המשחק וכל מהלך של רשת אחת, גורר תגובה מיידית של האחרות. (בדיוק כמו בארץ, רק גדול יותר).
 
הרשת הקמעונאית הגדולה בקנדה  - (לובלאוס) מתהדרת בנכסים בעלי ערך מוסף הנותנים לה, לדעתי, יתרון משמעותי על האחרות, בבעלותה המותג הפרטי המדהים - , מפעל מאפים העובד עבורה ומספק לה יתרונות על המתחרים, ובמיתוג מעודכן ורענן של המחלקות הטריות עם Look & Fill אירופאי.
הקבוצה המתחרה היא - רשת הענק שבאמצעות פורמט (דומיניון) נותנת מענה לחוויית הקניה בנוסף לערך המסורתי שלה מחירים זולים.
 
רשת - (סטארבקס) כהרגלה מכסה את העיר בפריסה היסטרית ומוגזמת, כאשר מול כל סניף במיקום סביר ניצב סניף של - (סקנד קאפ), הרשת הקנדית המקבילה המונה 360 סניפים.
 
לצערי כשזה מגיע לספל אספרסו, זה לא ממש מצליח להם… כדי לקבל ספל אספרסו וממש ולהתענג עליו, צריך לחפש בית קפה שהשם שלו איטלקי, או חנויות שמוכרות מכונות אספרסו ביתיות… אכן לא קל.
דונאטס קונים ב - (טים הורטונ’ס).
 
הרשת הקנדית המונה מעל 3000 סניפים, היא רשת הדונאטס הלאומית האהודה והמובילה ללא עוררין. וכשאין מכונת אספרסו בסביבה אפשר בהחלט ליהנות מהקפה המשובח. מסתבר שקפה פילטר אמריקאי (סליחה, התכוונתי לקנדי) יכול להיות מעולה. בכל מקרה - (דאנקן דונאטס) לא רלוונטי בחלק זה של הגלובוס. בצפון אמריקה יש ‘במפר’ שמרכך את הזעזועים ואתה מקבל את הגרסה הרכה של החיים. הכבישים ישרים וארוכים, מרבדי דשא מימין ומשמאל והפניות נדירות, ה- GPS מרגיש מיותר במכונית.
 
בקניון איטון המדהים שבמרכז טורונטו, בכניסה לענק הספרים - (אינדיגו), שמתגרה בקונספט של רשת הענק - (בארנס אנד נובל), כתוב בגדול על קיר ענק:
 
THE WORLD NEEDS MORE CANADA – העולם זקוק ליותר קנדה. כנראה שזה נכון.
 
הכותב הוא מנהל פיתוח שווקים ומיתוג של חברת המאפים גידרון מקבוצת שופרסל
פורסם במגזין ובאתר מזון+